Hen

“Hen” är ett sånt där modernt ord. Runt år 2k använde jag det själv, innan det blivit modernt. Jag vägrade uppge kön på sociala siter (t.ex. Helgon).

Sen blev jag äldre och tvingades bit för bit in i rollen man. För att kunna hitta kärlek. För att orka med. För att kunna interagera med andra. Samtidigt blev “man” något som blev mer och med synonymt med ondska. Nu står jag här, identifierar mig som man, och är ledsen över vad det innebär i hur folk ser på mig. Inget av den här skiten har jag bett om, den tvang ni på mig. Ni alla i samhället, även ni självgoda duktiga vackra feminister som får vara goda, får vara sexiga och får vara er själva på era vilkor utan att att någonsin kunna anklagas för att inte vara på den goda sidan. Jag fick inte ens vara mig själv.

Hen verkar bara få lov att användas av tjejer. Som kille kan eller får du inte gömma dig bakom ordet. Om du skall få lov att räknas som icke-man (dvs icke-farlig) måste du ge upp din sexualitet, om ens det räcker. Det är nästan så att det att vara man definieras av att vara attraherad av kvinnor, och därmed farlig därför att attraktionen är oönskad / ett problematisk inslag i den trygga vän-miljön. Att vara man är att ha en oönskad
sexualitet.

Jag identifierar mig som en person som andra identifierar som man.

En känsla av armar som är för starka, farliga. Manliga armar. Förövararmar. Som sitter fast på mig. Känslan av att de inte gjort något. Än. Att de skulle kunna. En önskan att ta bort dem. Att skära bort allt som ni hatar med min kropp, könet den har, som syns över allt på den. Trots att armarna bara kramat, hela mitt liv. Skuldkänslor över sin egen kropp. Det är vad ni givit mig. Vetskapen att vad som än togs bort skulle det inte göra någon skillnad. Jag vet vad ni tycker om transor. “Inga riktiga kvinnor”.

Why Straight Men Should Support Lesbians and Feminists Over ‘Drop the T’ | Matthew Hopkins – The Witchfinder General

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

