Killar med mest tjejkompisar

Jag hade mest tjejkompisar när jag växte upp, jag hade bara några fåstaka killkompisar genom åren. För några dagar sedan träffade jag en av min flickväns vänner som haft en liknande upväxt på just den punkten, och vi hittade ganska snabt några slumpmässiga gemensamma upplevelser.

Till exempel kom vi in på det här med shopping – att shoppa åt (kvinnliga) vänner är skoj, samtidigt som shopping åt oss själva följer stereotypen för män – det är jättetråkigt. Min flickväns kommentar att han var den första som sagt det till henne förutom jag, fick mig att fundera på om den upplevelsen kanske hänger ihop med att ha mest tjejkompisar.

Kanske kan man hitta upplevelsemönster som skiljer mellan de fyra grupperna killar med mest killkompisar, killar med mest tjejkompisar, tjejer med mest killkompisar, tjejer med mest tjejkompisar? I så fall vore det intressant för mig att samtala med andra killar som också mest haft tjejkompisar. Men av uppenbara skäl känner vi ju inte varamdra… Dags att ta våra tjejkompisar till hjälp?

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

